Oktatási területek
- Néptánctanítás és néprajztanítás
- Balett, színpaditánc, break tanítás
2. Képzőművészeti oktatás és vizuális nevelés:
- rajzolás,
- festészet,
- szobrászat,
- üvegfestés,
- kollázs-montázs,
- gyöngyfűzés és gyöngyszövés,
- papírhajtogatás,
- ékszerkészítés, talizmánkészítés
- szárazvirág-kötészet és virágkötészet
- lószőrfonás
- csuhéjfonás
- gyertyamártogatás, gyertyaöntés
- tojásfestés
- agyagozás,
- kerámia (marokedény, hurkaedény)
- textilfestés és batikolás,
- nemezelés ,
- szövés
- nyerges és szíjgyártó,
- bőrdíszműves (szironyozás, fonás, rátétdíszítés, domborítás, metszés, sallangozás)
- Kovácsműhely: kovácsolási alapismeretek és készségek
Természeti és társadalmi ismeretek:
Naptár, jeles napok, évfordulók, csillagászat, időjárás és éghajlattani ismeretek, élővilág évi ciklusai, évszakokhoz, időjáráshoz, természethez kötődő biológiai, néprajzi és gazdálkodási ismeretek, megfigyelés és gyűjtőmunka a természetben, Természetjárás, táborozási ismeretek
Ennek keretében Helytörténeti szakkör, "Települési tanösvény": településtörténet és néprajz, rovásírás és magyar őstörténet tanítás, hagyományápolás
7. A környezet-tudatosság
Környezeti nevelés feladatai, programok, táborok és a közösségi hely biztosítása. Energiatakarékosság tervezés, hulladékgyűjtők, újrafelhasználás, újrahasznosítás, hulladékok szétválogatása és szelektív hulladékkezelés, veszélyes hulladékok kezelése és az anyag-takarékosság ismeretei. Karbantartás, takarítás készsége, a táji és közeli alapanyagok, egészséges ételek italok, vegetáriánus és speciális étrend, népi és természetes főzési, étkezési eszközök, növények, allergén növények, iskolakerti zöldségek, konyhakerti és dísznövények ismerete. Víztakarékos berendezések, esővíz használata, hőenergia, elektromosság, megújuló energia. Madáretető. Gyalog, kerék-páron az iskolába, gyalog a természetbe; környezetkímélő rendezvények, stb. központi előírásainak megfelelő oktatási és nevelési munka.
Ennek keretében "Bio-műhely":Madárvédelem & Galambdúc (Génmegőrzés: Egri kék keringő), "Cinkekör"
Kertészet: Szőlő, dió, mogyoró, szamóca, virág, díszcserje és gyepápolás;
Gombatermesztés (Téli fülőke, Shii Take, Laska, Lila pereszke, Óriás harmatgomba
- farönkön és avaron termeszthető gombák)
Komposztáló telep, esővízgyűjtő, megújuló energia létesítmények (szélkerék, biogáz, faapríték, napelem), meteorológiai mérőállomás bemutatója és működtetése.
A hagyományos népi, valamint a reforméletmód értékeinek és eszközeinek bemutatója és működtetése - ételkészítés, lakás, gazdálkodás, kézművesség, testkultúra, a népi és a természeti naptár használata terén. Így: kemence, bogrács, üst, grill, nyárs, római tál, vászonfazék, öntöttvas-lábas; szárnyék, jurta, népi szoba; dísznövény, zöldség-, szőlő- és gyümölcstermesztés, kisállattartás, bőrművesség, kovácsolás, textilszövés, vessző- és csuhéjfonás, tisztálkodás, ruhatisztítás, testedzés, természetes napirend és életmód, természetjárás és természetértés, csízió.
- Teafőzés és Szendvicskészítés
- Bodzafeldolgozás: szörp, lekvár és teakészítés; Szamócalekvár-főzés
- Mézeskalács és habcsókkészítés;
- Kenyérsütés, lepénysütés, pogácsa és kapros-túrós lepénysütés.
- Uborkakovászolás és eltevés; Káposztasavanyítás
- Gyümölcsaszalás; Gyógynövény- és fűszerszárítás.